سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 

محصولات شتر مرغ چوتا

روغن شتر مرغ، چرم شترمرغ، گوشت شتر مرغ، پر شتر مرغ، تخم مرغ شتر مرغ
 
آیا می دانید؟؟؟؟
ساعت 9:1 عصر روز پنج شنبه 93/1/14 : توسط : choota

از محصولات دیگر چوتا تخم شتر مرغ

جهت کسب اطلاعات بیشتر و بازدید از محصولات ما:

www.choota.ir

09122318839

آیا می دانید??

تخم شترمرغ کمى بیضوى بوده و حول محور طولى متقارن است و سر و ته تخم به سختى قابل تشخیص است.

 پوسته شبیه چینى براق بوده و از خلل و فرج (Pores)، پوشیده شده است. این خلل و فرج در هر زیرگونه‌اى داراى مشخصات متفاوت است. مثلاً در زیرگونه کاملوس کوچک‌تر و در استراتلیس فراوان‌تر و تیره‌تر و در مولیبدوفانس خیلى بزرگ، عمیق و در انتها به رنگ قهوه‌اى متمایل به قرمز مى‌باشند. 

معمولاً تخم شترمرغ داراى 14 تا 18 سانتى‌متر طول، 12 تا 15 سانتى‌متر عرض و 1/1 تا 9/1 کیلوگرم وزن مى‌باشد و در موارد استثنائى بیش از 3/2 کیلوگرم نیز مشاهده گردیده است، تخم‌هاى نابارور کوچکتر از تخم‌هاى بارور مى‌باشند.

ضخامت پوسته 2 تا 3 میلى‌متر بوده ،درجه حرارت پائین محیط و غذاى غنى از کلسیم سبب افزایش ضخامت پوسته مى‌گردد.

بعد از حدود 42 روز طول دوره جوجه‌کشی، تخم‌ها حدود 11 تا 15 درصد وزن خود را به‌‌واسطه تبخیر آب و از دست دادن دى‌اکسیدکربن از دست مى‌دهند. این کاهش وزن، حجم اتاقک هوائى را افزایش داده به‌طوریکه در پایان جوجه‌کشى اندازه آن یک‌سوم حجم تخم مى‌شود.

در مدت کوتاهى قبل از بیرون آمدن از تخم، جوجه با نوک زدن به دیواره اتاقک هوائى از هواى آن استفاده مى‌نمایند. میزان هواى اتاقک هوائى مقدار اکسیژن قابل تنفس براى جوجه را تا زمان شکستن پوسته تعیین مى‌کند.

تخم ها ی شترمرغ برای مصارفی غیر از جوجه کشی نیز می تواند به کار برود. تخم شترمرغ از نظر طعم شبیه به تخم مرغ بوده و به همان روش های متداول طبخ می شود. گفته می شود تخم شترمرغ نسبت به تخم مرغ دارای خواص غذایی بیشتری است به طوری که مصریان باستان از تخم های این حیوان برای مصارف دارویی استفاده می کردند.

عسلی شدن تخم شترمرغ تقریباً 45 دقیقه و سفت شدن آن به یک ساعت و نیم زمان نیاز دارد

. تخم این حیوان کاربردهای دیگری نیز دارد: نقاشی و یا حکاکی روی پوسته تخم ها آنها را به اشیاء تزئینی و حتی هنری بسیار جذاب تبدیل می نمایند.